Du er her

Nye kommentarer

Det værste sted jeg til dato har været. Konsulenten kørte psykisk terror på mig. Måtte afbryde et forløb på grund af min far pludselig døde og konsulenten ringede flere gange, for om vi ikke snart var færdig med den begravelse, for det kunne vel ikke ta så lang tid, at proppe ham i jorden. Min far betød ALT og jeg var ene om at klare det efterfølgende, så ikke fedt at have sådan et fjols terrorisere en. Men de jo kolde i røven og skal bare have deres penge :-(

Med mindre du har et sind, der er stærk som en klippe, så lad vær med at ende inde under jobcenteret i Næstved. Dere eneste mål, er at nedbryde en, så meget de overhoved kan. Deres sagsbehandlere er inkompetente, lyver og modarbejder en, så meget de overhoved kan. Fejler du noget og de ikke kan se det fysisk, tror de ikke på det og er totalt ligeglade med hvad lægen siger. Intet samarbejde OVERHOVED!!!!!

For god ordens skyld vil jeg gerne tilkendegive. at den hjælp jeg har fået, både som sygemeldt og nu som ledig, har været venlig og kompetent. Jeg oplever mig hørt og imødekommet

På deres hjemmeside skriver CAB om sig selv: "Vi ser os selv som troværdige og tillidsfulde samarbejdspartnere, der har stor respekt for dig og din situation. Vores personale er veluddannet og fokuserer på muligheder og løsninger." Dette er en joke — jeg har ikke fået én eneste relevant tilbud mens jeg var tilknyttet stedet. De bruger i gennemsnit 2-3 sagsbehandlere per person men fælles for dem alle er, at ingen reelt sætter sig ind i ens sag, situation, og muligheder. Sagsbehandlerne møder dig ikke personligt men kommunikerer via små papirlapper som bliver udleveret af administrativ personale på nytteindsatsen. Bagefter forfalsker de ens journal for at det skal se ud til, at du selv har givet samtykke til den plan, de lægger — og at det er sket under personlig samtale mellem dig og dem. Skulle du finde på at klage, så held og lykke — deres jurister vil give dem ret i alt. De samarbejder internt for at skrive sig ud af alle beskyldninger og klager, også når de klart bryder loven. Personalet i nytteindsatsen udviser ejerfornemmelser overfor de ledige og lyver konstant — især når det gælder fejl de selv har begået men også for at sikre, at du bare skal komme der hver dag og knokle. Selvom du måske kunne have brugt dagen på noget som ville bringe dig tættere på et job. Stedet lader som om at de hjælper de ledige, for at sikre stabil beskæftigelse til dets eget personale. I virkeligheden krænker de lediges retssikerhed og koster rundt med dem — og det sidste det handler om, er at man skal blive selvforsørgende hurtigst muligt.

Var til møde i rehabiliteringsteam, blev ikke hørt, bare tromlet ned, mødelederen var noget af det mest nedladende og følelses kolde menneske jeg nogensinde har mødt.

Oplagte steder er selvfølgelig jobcentre, aktører, akasser og derudover kan det være svømmehaller, link på jobindex mfl.

De tænker kun på aktivering, da det åbenbart sætter deres egen stilling i bedre lys og giver dem anerkendelse og måske mere i løn, da det er deres mål, at få så mange ud som muligt. Så figurerer de ikke i deres system og de kan fortælle om hvor gode de er til at få folk i job, MEN aktivering er IKKE job, det er en forskelsbehandling af mennesker. Arbejde for ingenting, ingenting føre det til, erkender at det sommetider kan være godt, hvis man feks har været væk i lang tid fra arbejdsmarkedet eller andre grunde, men for alm ledig er det ikke attraktivt og føre ingen vegne hen. De har nogle okay sagsbehandlere, ved faktisk ikke om de er uddannet eller bare har titlen, men de har sandelig også nogle meget stramme og nedladende personer dernede. Det er skandaløst og man går derfra med en meget grim følelse, ikke nok ligger man ned, økonomisk og psykisk i forvejen, så skal man sidde og høre på en sidde og kloge sig og fortælle hvad der er bedst, og altid med den skræmmende attitude om at man nok snart mister dagpengene for man har nok ikke skrevet rigtig ansøgning, eller opdateret sit cv, som i øvrigt ALTID kan gøres bedre, de fortæller ikke hvordan, for de ved det da ikke.... Åhh jeg kan blive ved, desværre kan man ikke sige noget godt om jobcentrene, de har deres regler som de er underlagt, men mon ikke de og vi var bedst tjent med at fyre hele bundtet og så lade det gå gennem a kasserne? Det synes jeg, så kan de jo stille sig om bag i køen. Tænk hvis man blev mødt med positiv indstilling, jobtilbud, arbejdsgivere der ville tage en ind, målrettet min situation, mine erfaringer og kvalifikationer.....tænk hvis man gik glad hjem efter at have været i jobcentret, tænk hvis de kunne hjælpe med at få folk i job, ordinær job :) Drømmer om at det engang kunne blive sådan, ledige må stå sammen og gøre oprør, hvordan, det har jeg ikke fundet ud af endnu...men arbejder på sagen :)

Denne kommune er om nogen den væreste, når man kigger på overholdelse af borgernes retssikkerhed. Man skal prise sig lykkelig, hvis kommunen overholdet gider at besvare spørgsmål, ansøgninger eller klageskrivelser. Som borger i denne kommune har du ikke en jordisk chance med mindre man er uddannet i jura eller har råd til juridiskrådgivning. Vejledningspligten og oplysningspligt er på ingen måder til at finde i deres sagsbehandling.

Aldrig havde jeg i min vildeste fantasi troet at Københavns kommune kunne bruge denne underleverandør. Jeg blev , trods store udfordringer, sat til at samle plastikdimser, dette til trods for invalid diagnose med mange smerter. De har ikke tid til borgerne. De er totalt uforstående overfor simple behov. Arbejdsgangen er det mest langsomme jeg har prøvet. Min mentor hos INCITA tog hatten af for min tålmodighed, trods det at jeg havde klaget til ledelsen på stedet over umenneskelige forhold. Hvis jeg bliver tvunget derud igen, så må jeg brække en arm med vilje for at slippe. ADVARSEL: Det er den værste underleverandør i København og omegn !

Smertefuldt forløb. Blev presset ud i fysiurgisk forløb trods advarsel fra læger. Blev presset i praktikforløb med mange smerter. Kan absolut IKKE anbefales.

Sider

Abonnér på Nye kommentarer