Du er her

Jobcenter København - Center for Afklaring og Beskæftigelse

Gl. Vasbygade 49
2450 København SV
Tlf. 8256 5300

Jobcenter / anden aktør: 
Samlet: 
1.833335
Average: 1.8 (6 votes)
Indhold: 
2
Average: 2 (2 votes)
Konsulent: 
2
Average: 2 (2 votes)
Faciliteter: 
3.333335
Average: 3.3 (3 votes)

Kommentarer

Hej Jeg har længe været utilfreds med stedet, især dets konsulenter! Det er for mig helt tydeligt at. Konsulenterne er fuldstændigt ligeglade med os ledige. Kontakten til den ledige er MINIMAL ! Der der stort set ingen engagement fra deres side. Det lader til at der er meget vigtigere at holde møder og/eller sidde og taste endeløse dokumenter på deres komputere. Jeg har prøvet at kontakte jobkonsulenter på baggrund af stillingsopslag som jeg har modtaget fra en anden konsulent, med det resultat, at man blev nærmest skældt ud for at ringe til vedkommende. Utilfredsheden var basseret på at jeg ikke var gået igennem de "oficielle" kanaler, med det resultat at min sag blev syltet i 4 uger til trods for at jeg havde rykket flere gange. Gæt om jeg fik jobbet..... Der er dog enkelte positive ting ved stedet: det gode kameradskab blandt os ledige, og en ellers ganske udemærket kantine. Kantinen er dog placeret på deres afdeling på sydbanestien. Afdelingen er ligeledes bedre kendt som "teresenstadt" på grund af de åbenbare visuelle lighedspunkter. Tak

På deres hjemmeside skriver CAB om sig selv: "Vi ser os selv som troværdige og tillidsfulde samarbejdspartnere, der har stor respekt for dig og din situation. Vores personale er veluddannet og fokuserer på muligheder og løsninger." Dette er en joke — jeg har ikke fået én eneste relevant tilbud mens jeg var tilknyttet stedet. De bruger i gennemsnit 2-3 sagsbehandlere per person men fælles for dem alle er, at ingen reelt sætter sig ind i ens sag, situation, og muligheder. Sagsbehandlerne møder dig ikke personligt men kommunikerer via små papirlapper som bliver udleveret af administrativ personale på nytteindsatsen. Bagefter forfalsker de ens journal for at det skal se ud til, at du selv har givet samtykke til den plan, de lægger — og at det er sket under personlig samtale mellem dig og dem. Skulle du finde på at klage, så held og lykke — deres jurister vil give dem ret i alt. De samarbejder internt for at skrive sig ud af alle beskyldninger og klager, også når de klart bryder loven. Personalet i nytteindsatsen udviser ejerfornemmelser overfor de ledige og lyver konstant — især når det gælder fejl de selv har begået men også for at sikre, at du bare skal komme der hver dag og knokle. Selvom du måske kunne have brugt dagen på noget som ville bringe dig tættere på et job. Stedet lader som om at de hjælper de ledige, for at sikre stabil beskæftigelse til dets eget personale. I virkeligheden krænker de lediges retssikerhed og koster rundt med dem — og det sidste det handler om, er at man skal blive selvforsørgende hurtigst muligt.