Du er her

Jobcenter Guldborgsund

Dronningensgade 26-28 
4800 Nykøbing Falster
Tlf. 5473 1200

Jobcenter / anden aktør: 
Samlet: 
1.666665
Average: 1.7 (3 votes)
Indhold: 
2
Average: 2 (2 votes)
Konsulent: 
2
Average: 2 (2 votes)
Faciliteter: 
3
Average: 3 (2 votes)

Kommentarer

De er somend meget flinke - MEN de aner da overhovedet ikke hvad de har med at gøre! Jeg har de sidste møder (4 stk) haft en profesionel socialrådgiver med til mine samtaler. Og hver gang har jobcentret "snosket" i det og "glemt" at udfylde nogle papirer, "glemt" at indhente nogle oplysninger, "forlagt" nogle papirer etc. Hvis jeg ikke havde haft "min egen" socialrådgiver med, så var mine ting ALDRIG blevet ordnet! Jeg har nu fået min førtidspension, men det er bestemt ikke ved hjælp af Jobcentrets hurtighed og effektivitet! De er utrolig venlige, men de aner ikke hvad de roder med eller har gang i.

Et Jobcenter hvor jeg kun har mødt flinke konsulenter - men med særdeles meget forskellige niveauer af kompetencer. Jeg har været der en del gange hvor jeg har erfaret at konsulenterne f.eks. ikke oplyser hvad et forløb indebærer f.eks. et afklarings forløb ved Jersing. Jeg har aldrig fået oplyst at det som minimum skal munde ud i et løntilskudsjob m.m. førend jeg modtog min Jobplan. Vær også meget opmærksom på at de ikke oplyser hvad "Ret og pligt" som minimum kan indeholde! Forbered dig så godt du kan til et kommende møde, evt. sammen med andre ledige. Møder du bare op og lader dem overtage så skal de nok finde på noget "sjovt" God sommer

Chefen på Jobcentret meddelte mig, - efter han først uforskammet "misforstod" min henvendelse, - at han ikke kunne hjælpe mig efter et aktiveringsfirma havde indgivet dokumenteret falsk vidnesbyrd til Jobcentret angående min deltagelse i praktik under aktivering hvilket resulterede i tab af ære og dagpenge. Efterfølgende oplyste Arbejdsmarkedsstyrelsen at Jobcentret var rette myndighed når firmaets uforskammede løgn skulle rettes. Jobcentrets chef oplyste nu, i strid med referat, at jeg mundtligt havde frafaldet min skriftlige klage over aktiveringsfirmaet og at Jobcentret ikke ville besvare yderligere henvendelser fra mig. Jobcentrets tilsynsmyndighed meddelte enslydende ikke at ville besvare henvendelser. Aktiveringsfirmaets og Jobcentrets usandheder er fyldestgørende dokumenteret, nu arbejder jeg på at få, om ikke andet, så bare en kommentar fra beskæftigelsesministeriet.

Så er der svar på klagen over Jobcentrets dokumenteret urigtige og skadelige påstande. Beskæftigelsesministeriet videresendte til Arbejdsmarkedsstyrelsen hvor en chefkonsulent fandt det passende at svare, citat: “Det er nyttigt for både ministeren og os i vores videre arbejde at høre om, hvordan du oplever det område, vi arbejder med, og høre dine ideer til forbedringer. Du skal have tak for, at du tog dig tid til at skrive og fortælle om det” citat slut. Det fortrykte og/eller forrykte standardbrev svarede jeg pr e-post: Hej (navn) Er det ikke en fejl? Jeg har oplyst om en række ulovlige dokumenterede forhold der involvere flere offentligt ansatte og så får jeg tak for jeg tog mig tid til at skrive og fortælle om forslag til forbedringer, det hænger ikke sammen. Svaret på min forespørgsel til chefkonsulenten kom af uforklarede grunde fra en anden medarbejder i Arbejdsmarkedsstyrelsen med titlen fuldmægtig, 2. kontor - Styring af jobcentre. Fuldmægtigen forholder sig ikke, hverken direkte eller indirekte, til indholdet eller dele af indholdet i min henvendelse men koncentrere sig om forhold og korrespondance foregået før den aktuelle sag. Skrivelsen slutter med: "Grundet ressourcehensyn kan du fremover ikke forvente at få svar på henvendelser". Det hænger stadig ikke sammen. Er det i følge lovene og almindelig velanstændighed når: Aktiveringsfirmaer uantastet indgiver dokumenteret falsk anmeldelse for brud på Dagpengeloven? Jobcenterchefen afviser klage som Arbejdsmarkedsstyrelsen skriver er korrekt placeret? Jobcenterchefen, i modstrid med logik og referat, påstå jeg har frafaldet klagen? Jobcentret afvise at dokumentere en ulogisk aflysning af klage han påstår jeg har leveret? Jobcentrets tilsynsmyndighed ureflekteret videregiver Jobcenterchefens skadelige påstande der strider mod entydigt referat og almen logik ? Arbejdsmarkedsstyrelsen vælger at svare på noget andet end indholdet i min saglige henvendelse, og derefter meddele ikke at kunne svare yderligere henvendelser? Hvad er grunden til den langtrukne tågesnak, hvis min klage er forkert placeret er det mest rimeligt vel at henvise til rette myndighed? Når jeg fortsat forsøger at korrigere uretten er det ikke for at få udbetalt sølle tre ugers dagpenge men fordi det skaber en utålelig præcedens for lediges retssikkerhed når et firma i statens tjeneste, godt hjulpet af Jobcentret og Arbejdsmarkedsstyrelsens upassende kreative sagsbehandling, udsteder dummebøde ved hjælp af udokumenterede overlagt falske påstande. Forslag og kommentarer kan sendes til: aktiveringsaktieselskablyver@gmail.com