Du er her

Jobcenter Vejle

Havneparken 16C
7100 Vejle
Tlf. 7681 6150

Jobcenter / anden aktør: 
Samlet: 
1
Average: 1 (5 votes)
Indhold: 
1
Average: 1 (5 votes)
Konsulent: 
1
Average: 1 (4 votes)
Faciliteter: 
1.6
Average: 1.6 (5 votes)

Kommune:

Kommentarer

Da jeg var arbejdsløs sidste år, blev jeg indkaldt til et indivuelt møde, som viste sig at være et fællesmøde med en præsentation af den arbejdsløses situation. Senere blev jeg indkaldt til endnu et individuelt møde, som viste sig at være samme infomøde! Jeg troede det var en fejl, men nej, det er standard. Et komplet tidsspilde og utilstedelig brug af offentlige midler. Jobcenteret er enormt, og har formentlig mange ansatte. Jeg kom i et 'Hurtigt i gang' forløb, som var et ugentligt irritationsmoment, og på ingen måde værd at køre de mange kilometer for. Den kursusansvarlige havde udvalgt annoncer fra jobnet.dk, og viste dem frem, hvorefter vi skulle vurdere hvem de søgte, og hvilke kompetencer de mon efterspurgte. Et fornærmende ringe forløb, og endnu et åbenlyst eksempel på det groteske svineri med skattekroner, som arbejdsløshedscirkusset afføder. Senere tvang de os til at vælge mellem to jobsøgningsaktører, og her blev tingene uudholdelige.... Fortsættelse følger, når Marselisborg beskæftigelse bliver tilføjet på aktørlisten. Men Jobcenter Vejle bør kort og godt lukkes. Jeg vil hellere have et system, hvor jeg bruger mine egne indbetalte A-kassemidler, for derefter blot at låne min fortsatte understøttelse, hvilken jeg betaler tilbage efterfølgende gennem en forhøjet skatteprocent. Det vil eliminere det vanvid vi lever med. Hvis bare vi måtte tage vare på og selv og dermed tage magten fra det offentliges nedværdigende aktiveringsapparat. Vi fortjener bedre, og de fortjener at dreje nøglen om.

Har selv været til et jobsøgningskursus på Frderiksberg hos et firma ved navn AS3 employment. Formålet med kurset var at finde et ordinært job hvis ikke skulle der findes et job med tilskud, eller minimum en praktikplads. Tror de fleste kursister (ca 70%) afsluttede kurset (4 ugers varighed) som de begyndte, altså uden beskæftigelse. De resterende 30% fandt et job med tilskud ellers en praktikplads, hvilket de sikkert ville have fundet uden hjælp kra kurset. Krisen kradser og chancen for et job øges ikke betydeligt ved at deltage i et kursus, så helt enig i at det er spild af penge. Spørgsmålet er bare at vi som kursister ikke ved hvor meget kurset koster og om det ikke også bare er kassetænkning fra kommunernes side. Når man spilder penge på ubrugelige kurser gavner det ikke samfundet, og det må være på tide at kommunerne og staten finder en brugbar løsning hvor man får noget for skattekronerne. Brug pengene til at skabe reelle jobs og tving så os ledige til at tage et ordinært reelt job.

Da jeg første gang skulle til samtale, gik jeg hen for at få at vide hvor jeg skulle hen, og fik at vide at hende jeg skulle snakke med sad og snakket med en i nu, så jeg skulle bare gå hen og sætte mig og vente, så skulle hun nok komme og hente mig, så jeg ventede pænt, og der gik 30 min og så så jeg at hun gik hen til infomationen for at spørge om en eller anden var kommet, og jeg kunne høre hun fik at vide at det vidste hun ikke, og jeg tænkte at det nok var mig, så jeg gik hen til hende og fik at vide at jeg da bare skulle tag fat i hende, de 2 næste gange fik jeg også at vide at jeg bare skulle sætte mig, så skulle hun nok komme, og selvom hun kikkede hen hvor man sad, gik hun aldrig hen, og jeg mener ikke at jeg som ledig kan vide hvornår hun er færdig og dermed klar til samtale med mig, så jeg mener hun gjorde meget for at ungå møderne. For jeg oplevede også at jeg havde meldt afbud til samtale, da jeg havde fået lidt arbejde, hun ringer så til mig, fra et nr der ikke kunne spores og hun lade heller ikke nogen besked på telefonsvaren, og da jeg fandt ud af at det var hende der havde ringet, og ringede tilbage, havde hun forlægst sagt til min a-kasse at jeg ikke var mødt op, men det fik hun dog rettet. Jeg har så senere været på aktivingskursuser, og klaget over behandlingen 3 gange, den første fik jeg at vide vi er voksene mennesker så vi bestemmer selv, så hun var totalt ligeglad at de brugte en masse penge på ingenting. Den anden gang fik jeg medhold i min klage, og fik at vide at hun ville ringe til min konsulent, hun siger hun har ringet og han siger at hun ikke har, begge ting kan være rigtigt, men jeg fik ikke noget ud af det, andet end jeg fik ret, men ingen undskyldning el.l fra konsulenten. 3 gang fik jeg at vide at jeg kunne sende en skriftlig klage som de kunne tage med i de næste overvejelser, men de kunne ikke flytte mig til noget andet, så jeg kunne høre om jeg kunne få en anden konsulent, der hvor jeg er, hvad jeg så har gjordt, jeg føler at man er bedøvende ligeglad med hvad man brug pengene til, og at de anden aktør kan behandle de ledige som de vil for pengene kommer jo, og det værste der kan ske er at de få en løftede pegefinger.

Er DESVÆRRE blevet udliciteret til anden aktør af jobcenter, Vejle. SKUFFELSE. Jobcenteret var træge men den eksterne. . . . . . . måtte rykke igen og igen for et svar. . . Blev opfordret af A-kasse om at søge et sprogkursus, da jeg har problemer med sprog, måtte rykke 4 gange, og fik svaret - "Husk - det er offentlige midler, jeg arbejder med" - Tør ikke skrive mere i øjeblikket, da jeg igen/stadig slås med den eksterne aktør :-( . De har igen givet forkerte/fejlagtige oplysninger, der ikke hjælper mig videre, snarere tvætimod. . . . .

Jeg mener at jobcenter er spild af tid og penge. Det eneste der sker på jobcenter er at de overholder loven og udfylder en del papir. Jobcenter er skabt til at kontrolere de ledige og ikke for at hjælpe de ledige i job. Mange konsulenter aner intet om hvad der sker på arbejdsmarkedet. Så -3 herfra