Du er her

Jobdk - København

Lersø Parkallé 42-44
2100 København Ø
Tlf. 3920 2311

Jobcenter / anden aktør: 
Samlet: 
3.964285
Average: 4 (28 votes)
Indhold: 
3
Average: 3 (2 votes)
Konsulent: 
2
Average: 2 (2 votes)
Faciliteter: 
2.5
Average: 2.5 (2 votes)

Kommentarer

Var hos Jobdk i et år og på den tid var jeg kun til ET personligt konsulentmøde, hvor emnet desuden var, at jeg skulle skifte til en ny anden aktør 2 uger senere, så eventuelle spørgsmål og klager kunne jeg tage med dem. Derfor giver jeg lav karakter til konsulenten (som desuden skiftede et par gange), da den eneste kontakt jeg stort set havde med hende var at sende hende en mail med to stillinger for at få en standard jobplan tilbage (som regel fyldt med fejl som fx forkert uddannelse). Jeg havde dog fornøjelsen også at være i aktivering hos Jobdk. 1 måned med jobsøgningskursus - der var enkelte gode pointer, som at finde og præsentere sine succesoplevelser, men hovedsageligt var det totalt generisk information, som max burde have taget 5 dage. Efterfølgende var hovedløs aktivering, hvor jeg blot skulle møde dagligt med min computer og håbe på at internettet virkede. Faciliteter: vi var alt for mange i samme rum + internettet virkede sjældent. Øvrige konsulenter: Ubehøvlede og inkompetente - når der blev stillet spørgsmål til dem på holdet, kunne de svare "dette er ikke en børnehave, find selv ud af det eller" eller "rager ikke dig". Generelt en meget dårlig oplevelse med Jobdk, da jeg dagligt gik derfra mere frustreret end joblysten. Jobdks fokus var at have så lidt kontakt (og arbejdsbyrde) med den enkelte ledige som muligt.

Ok lokaler, IT netværket dog ikke egnet til udefra kommende PCere (private). Konsulenten så jeg en gang personligt og hun var meget uerfaren. Fik tilbudt en mere erfaren konsulent. Dygtig underviser på aktiveringskurset, nye vinkler på jobsøgningen CV og ansøgninger og personlig fremstilling. Fik job 3 måneder efter endt kursus. Alt i alt en ok oplevelse.

Startede på et LVU +30-forløb i januar 2012, men har også erfaringer fra et tidligere kortvarigt forløb hos Jobvision. Forløbet startede med en række 'workshops'. Og måske er det helt efter bogen, at jeg (der har 16 års erhvervserfaring og er midt i fyrrerne), i 3 på hinanden følgende møder og workshops, kun mødte nyuddannede uden erhvervserfaring. Heriblandt en del ikke-akademikere, mange under 30 år og enkelte der end ikke var fyldt 25 år. Det kommer næppe som en overraskelse at vi havde meget forskellige udfordringer i forhold til jobsøgning og meget svært ved at hjælpe hinanden. Videnpilotordningen, som er den mest relevante ordning der findes pt for sådan nogen som mig, blev ikke nævnt med et ord, og da jeg selv bragte den på bane, udløste det stor usikkerhed hos konsulenten. Der var ingen kontinuitet i aktiviteterne. Man blev bedt om at uploade det ene og det andet til Jobvisions intranet, og fik at vide at det var vigtigt, men jeg oplevede ikke at det nogensinde blev brugt til noget. Alle møder/workshops havde forskellige konsulenter som vært, og deres fremstilling af lovgivningen var ikke ensartet, og det der lægges op til skulle ske på næste møde skete aldrig. På sidste møde blev det tydeligt at mange af deltagerne var forvirrede og usikre pga ufuldstændig og modsatrettet information. Deres spørgsmål blev affærdiget eller mødt med irritation. Mødet havde iøvrigt mest karakter af individuel sagsbehandling, hvor vi det meste af tiden blot passivt sad og lyttede til andres redegørelser for hvad de gik og lavede. Igen et møde der tog ½ dag og ikke bragte mig tættere på et job. I folderen 'Velkommen til Jobvision' står der at 'personlige oplysninger slettes, når et forløb hos Jobvision er afsluttet'. Det sker imidlertid ikke, hvilket jeg kunne konstatere da jeg ved start på det nuværende forløb skulle uploade en række dokumenter og oplysninger til Jobvisions intranet. Da jeg loggede ind lå der dokumenter og notater fra sidst jeg var i forløb. Jeg har ikke nærmere kendskab til hverken Persondataloven eller Forvaltningsloven, og aner derfor ikke om de i denne sammenhæng bliver overtrådt af Jobvision. Men jeg kan bare konstatere at firmaet ikke overholder deres løfter. Det kom iøvrigt som en stor overraskelse for konsulenten, at jeg kunne oplyse at jeg tidligere har været i forløb hos dem. Det siger lidt om grundigheden i deres arbejde. Nogle måneder efter de 3 workshops blev jeg indkaldt til endnu en (Tema: kender I Linkedin og Jobindex?) efterfulgt af en individuel samtale. Workshoppen var igen fuldstændig spild af tid. Da konsulenten på det efterfølgende individuelle møde tastede mit cpr nr. ind så hun helt forkert ud i ansigtet og sagde at det hele blinkede, fordi jeg skulle have været aktiveret for flere uger siden. Jobvision havde simpelthen glemt at passe sit arbejde. Den eneste løsning på det problem var 4 ugers ophold hos Jobvision hver dag fra 9-15 med øjeblikkelig start. Så sad jeg dér. Heldigvis fik jeg lov til at passe mig selv i de 4 uger, og var ikke tvunget til at deltage i flere 'workshops'. Men komplet spild af tid. Konsulenter: Jeg har været tilknyttet 4 forskellige konsulenter i de seneste 6 mdr, men har kun mødt 1 af dem 1 gang. Faciliteter: har ikke oplevet problemer med det trådløse netværk, men der var også meget få tilstede i den måned jeg var der. Kaffen er udrikkelig. Lokalerne er triste, men de rum, hvor man kan sidde at arbejde for sig selv, er opdelt i stillerum og rum hvor man snakke sammen, og det er en god ordning.