Du er her

zubstanz

Gråbrødregade 14
6000 Kolding
Tlf. 2548 8050

Jobcenter / anden aktør: 
Samlet: 
2.875
Average: 2.9 (8 votes)
Indhold: 
2.625
Average: 2.6 (8 votes)
Konsulent: 
2.875
Average: 2.9 (8 votes)
Faciliteter: 
2.625
Average: 2.6 (8 votes)

Kommentarer

Henvist (tvunget) af Jobcenter, da de ikke kunne finde en praktikplads. Konsulenterne virker instruerede i hvad de skal sige, og magter ikke opgaven. Dårlig aktivering, minder om alt andet man har set - en pengemaskine for ejerne intet andet.

Henvist af jobcentret efter lang ledighed, ankom med skepsis efter al den omtale der har været om "anden aktør" tilbud. Valgte dog at se positivt på kurset og deltage for at få mest mulig med hjem. Masser af hjælp til ansøgning, samtaleteknik, og det positive syn på jobsgning har smittet af og første ansøgning jeg fik sendt afsted resulterede i at mit drømmejob lå for fødderne, og bare ventede på jeg, med den ballast om samtaler jeg havde fået med mig kom i brug. Og kan med glæde berette at jeg idag ikke længere er ledig, men har fået noget at stå op til med glæde. Kan kun rose zubstanz for at skubbe mig igang og finde lysten til igen og få pudset ansøgningen af og finde frem til steder at søge, ovenikøbet med tro på at det nok skulle lykkes. Sender en stor tak til holdet og vores underviser.

Rigtig godt kursus. Joan Lyst er en fantastisk motiverende underviser. Dog skal man forvente at få mere på det personlige plan, fremfor praktiske værktøjer.

Jobsøgning i praksis er ikke andet end søgning på www i 14 dage... men bedre en at arbejde gratis i en måned... Jeg fik ikke noget med derfra, og de fleste andre havde det ligeså.

Same shit som alle andre kurser, men sikkert en fed forretning, at blive fodret med kunder fra AF

Internet-søgning hver dag i 5 timer, og en instruktør der blev afvisende og nærmest ubehagelig, hvis man ikke var 112% enig med ham. Kan ikke anbefale det til nogen.

Jeg havde kun været ledig i en måned, da jeg var på kursus hos Zubstanz. Jeg var altså ikke blevet tvunget af mit jobcenter, men valgte kurset fordi jeg ikke tidligere havde modtaget vejledning i CV og ansøgningsskrivning. Af denne grund skuffede kurset mig til at starte med, da jeg havde forvendet "undervisning" i CV og ansøgningsskrivning, hvilket kurset ikke giver. Til gengæld fik jeg svar på samtilige spørgsmål jeg måtte have om jobsøgning, både fra kurset og fra de andre deltagere. Jeg fik instruktøren til at løse og rette mit CV og ansøgninger og fik gode og brugbare ændringer tilbage. Jeg var aktiv og opsøgende og fik den hjælp jeg havde brug for hos Zubstanz. Undervejs i forløbet blev jeg kaldt til jobsamtale og instruktøren hjalp mig med at forberede mig til samtalen. I tilfælde af at jobsamtalen ikke gik godt, havde instruktøren flere forslag til steder hvor jeg kunne sende en uopfordret ansøgning. Heldigvis gik samtalen godt og jeg er ikke længere ledig.

Hver gang vi tager imod nye kursister gør vi meget ud af at forklare at vi vil gøre vores yderste for at kunne dække de individuelle behov så kursisterne oplever kvalitetstid fremfor spildtid. For at dette kan lykkes må kandidaterne være åbne og give udtryk for deres behov! Alle deltagere evaluerer vores kurser og det er disse evalueringer og gode råd der b.la. ligger til grund for de kurser vi afholder. Jobsøgning i praksis er på denne baggrund blevet ændret så der fire gange om ugen er fælles undervisning/oplæg til stor tilfredshed for kursisterne, vi vil fortsat være åbne over for forbedringer og lytte til de gode råd vi måtte få. Med ca. 750 gennemførte kursistforløb og et generelt billede af stor tilfredshed, er vi stolte over de kurser vi laver, og vi er også stolte over vores resultater hvor op til 45% kommer i ordinært arbejde efter et forløb på 2 uger.

Ja.... "OP TIL" 45%. 5 % er også "OP TIL". "dække de individuelle ønsker"...... yes yes ..... find en praktisplads hurtigst muligt til borgeren, hvis hun/han ikke selv har noget på ærmet. Så er han/hun ude af vagten - og pengene er tjent hjem. Lad være med at bilde os borgere andet ind, end at det er en pengemaskine at modtage nye kunder hver mandag, og køre den samme undervisning (færdiglavet pakke) hver uge - og så få folk så hurtigt som muligt, ud af den anden dør (gerne virksomhedspraktik (gratis arbejde) ). Ja, nogle kommer i arbejde - fordi de selv har en fod indenfor et sted. Vi er så mange borgere som, gang på gang, bekræfter det i vores klager og fortællinger over jer 2.aktører.