Du er her

AS3-Center Frederiksberg - Solbjergvej

Solbjergvej 3, 4. og 5. sal
2000 Frederiksberg
Tlf. 7211 7545

Jobcenter / anden aktør: 
Samlet: 
2
Average: 2 (9 votes)
Indhold: 
1.714285
Average: 1.7 (7 votes)
Konsulent: 
1.875
Average: 1.9 (8 votes)
Faciliteter: 
3
Average: 3 (8 votes)

Kommentarer

Har selv erfaring med rekruttering, personalehåndtering og coaching, og man skal lede længe efter en aktivitet, som er mere formålsløst end dette. Der var på introdagen en times indlæg omkring, hvad kurset gik ud på ( aktivering, virksomshedpraktik eller løntilskud) , og efter dette var der ventetid, indtil en konsulent i samråd lagde dit CV i deres database. derefter ventetid indtil kl 14.30, hvor folk så blev sendt hjem. Kurset foregik man-onsdag-fredag fra 9-14.30. Onsdag var der kort indlæg om cv kl 10 omkring uopfordret ansøgninger.....og det var det !!! samme program uge efter uge, og resten af tiden passer du dig selv. Du kan gå ned i byen, du kan surfe på nettet, og du kan sågar tage hjem, som en del gjorde...bare du er tilbage 14.30 ( som der blev fortalt " det var på dette tidspunkt kommunen kunne finde på at tjekke, at alle var der" ) INTET nyttigt har jeg med derfra, og det bærer så meget præg af, at det er kun for pengenes skyld. Det grummeste tilfælde er dog, at en kursusdeltager, fandt en virksomhedspraktik, allerede efter en uge, og skulle starte følgende mandag. Det kunen han så ikke få lov til, da han skulle være på kurset mindst 5 uger, før de kunne frigive ham ( dét skyldes, at de først for betaling for den fulde periode, hvis han er der indtil da) Det er simpelthen noget svineri. Jeg frygter jeg skal derind igen, og ha' fjernet den sidste rest af motivation, som findes i mig

generelt indtryk at de har mange flere ledige tilknyttet end de overhovedet har kapacitet til at "servicere". Derfor bliver det til "voksen-parkering" og fornemmelsen af at blive truet til at finde et løntilskud uanset om branchen/stillingen er relevant for en. Og fortravlede uinteresserede konsulenter, der ikke er særlig kompetente selv. Jeg fik ikke feedback på mit cv og ansøgninger selvom jeg gav dem til konsulenten

Har selv været til et jobsøgningskursus på Frderiksberg hos firmaet ved navn AS3 employment. Formålet med kurset var at finde et ordinært job hvis ikke skulle der findes et job med tilskud, eller minimum en praktikplads. Tror de fleste kursister (ca 70%) afsluttede kurset (4 ugers varighed) som de begyndte, altså uden beskæftigelse. De resterende 30% fandt et job med tilskud ellers en praktikplads, hvilket de sikkert ville have fundet uden hjælp fra kurset. Krisen kradser og chancen for et job øges ikke betydeligt ved at deltage i et kursus, så det er spild af penge. Spørgsmålet er bare at vi som kursister ikke ved hvor meget kurset koster og om det ikke også bare er kassetænkning fra kommunernes side. Når man spilder penge på ubrugelige kurser gavner det ikke samfundet, og det må være på tide at kommunerne og staten finder en brugbar løsning hvor man får noget for skattekronerne. Brug pengene til at skabe reelle jobs og tving så os ledige til at tage et ordinært reelt job, uden tilskud. Iøvrigt rart med gratis kaffe , the og kakao samt fri internet.

Milliardudgift uden effekt De offentlige udgifter til aktivering af ikke-arbejdsmarkedsparate kontanthjælpsmodtagere udgjorde ca. 1,6 mia. kr. i 2006, ca. 2,2 mia. kr. i 2007, ca. 3,3 mia. kr. i 2008 og 2,3 mia. kr. i 2009. Men aktiveringen har ifølge Rigsrevisionens undersøgelse ikke en positiv beskæftigelseseffekt på denne gruppe af kontanthjælpsmodtagere. Brug dog milliarderne til at skabe vækst og arbejdspladser!

Andre aktører er en medspiller i jobcentrenes beskæftigelsesindsats for ledige. De er private konsulentfirmaer og selvejende institutioner, som kan inddrages i store dele af den beskæftigelsespolitiske indsats. Jobcentrene har ansvaret for at ledige får jobsamtaler og aktive tilbud. Jobcentrene kan dog udbyde dele af beskæftigelsesindsatsen til andre aktører, som kan være private virksomheder, vikarbureauer, konsulentfirmaer og a-kasser. Andre aktører skal hjælpe jobcentrene med at give de ledige en skræddersyet indsats, så de kommer hurtigere i job. Jobcentrene må kun benytte andre aktører igennem udbud. Derfor er der også lavet en række landsdækkende og regionale udbud, som jobcentrene kan benytte sig af. Andre aktører er specialiserede Fordelen ved at bruge andre aktører er, at mange af aktørerne har et særligt kendskab til specielle delarbejdsmarkeder eller særlige grupper af ledige. Andre aktører kan også bruges som alternative jobkonsulenter, der kan motivere ledige, som føler, at de er endt i en blindgyde. Alene det, at den anden aktør er en anden part end jobcentret og kan se på den lediges situation med nye øjne, kan gøre en forskel. Jobcentrene har det overordnede ansvar Andre aktører laver aftaler med jobcentret om at løse nogle af de opgaver, som jobcenteret hidtil har løst. Men selvom indsatsen er udlagt til anden aktør, er det dog fortsat jobcenteret, der har ansvaret for indsatsen. Det betyder blandt andet, at jobcenteret skal føre tilsyn med, hvordan opgaven løses.

Hej. Ser at mange klager over de forskellige tilbud og kalder tilbudene tvangsaktivering. I må dog sande at det er lovgivningen som gør at ledige skal aktiveres, hvilket i min optik ikke er noget en jobkonsulent er skyld i. Jeg har været på et 3 ugers kursus i jobsøgning, hvilket jeg i praksis godt kunne undvære,men alligevel har jeg da fået lidt ud af kurset. Jeg har bla mødt en hel del ledige (både optimstiske og pessimister) som har givet mig indblik i at det ikke er nemt at finde et arbejde. Jeg har yderligere været til personlig samtale 2 gange med min jobkonsulent (Lars Witt), og denne har vist menneskelig forståelse for mine personlige problemer. Jeg har været på kontanthjælp i 2 år, hvilket jeg syntes er alt for længe, og håber inderst inde at jeg finder et reelt arbejde snarest. Men hvis jeg ikke finder et arbejde, så må jeg affinde mig i at blive sendt i praktik eller jobtilskudsarbejde, for der er ingen vej udenom. Loven er lavet af politikerne, ikke af de firmaer som blot formidler loven.

Ok CV oplæg i starten af kurset. Derefter uengageret og ligeglad konsulent og ingen feedback på ansøgning. Alt for mange mennesker på alt for lidt plads, internetadgang ustabil pga overbelastning. Trusler om irrelevant virksomhedspraktik (plejehjem, vuggestue osv.) som nyuddannet akademiker. En praktik som kun er til gavn for AS3, som kommer ud i statistikken, som nogen af dem, der har størst succes med at få de ledige videre i praktik/løntilskud!!?! Kort sagt - det kan gøres MEGET bedre og kan kun opfordre til, at man klager skriftligt til Frederiksberg Kommune.